Strategisk webbyrå och reklambyrå

Långsiktiga relationer inom kommunikation i Mälardalen.

Digital strategi – steg för att lyckas i digitala kanaler

En digital strategi är planen för hur ert varumärke verkar, utvecklas och blir mer värdefullt för er, era befintliga och era potentiella kunder i digitala kanaler. Exempelvis på hemsidan, i webshopen eller via sociala medier. Strategin utgår från vad ni gör, er organisation, hur ni gör det och inte minst hur era målgrupper beter sig på internet. Strategin ger både snabb förbättring samt långsiktig utveckling via genomtänkt och målgruppsanpassad kommunikation.
 

SEO

God SEO (Search engine optimization) handlar om att bli hittad i sökmotorer av rätt människor vid rätt tillfälle. Lägg fokus på att förstå era kunder och vad de vill ha av er precis som i en traditionell marknadsstrategi. Det är en förutsättning för SEO-arbete eftersom ni måste lyckas vara relevanta, inte bara högljudda, redan i sökresultaten. Ju mer ni vet om kundens behov och digitala köpresa desto bättre erbjudande kan ni presentera.
 

UX

UX (User Experience) är hur besökaren upplever att det är att vara på er hemsida eller i andra kanaler. Det är att låta tekniken och formen vara hjälpmedel till en bra upplevelse istället för att vara effektsökande. UX-arbete hjälper besökaren att hitta och göra rätt saker på ett så enkelt sätt som möjligt. Sträva efter att ha en hemsida som människor tycker om att besöka, som är logisk och intuitiv. Lägg fokus på besökarnytta, flöden och pedagogik innan ni börjar med tekniken.
 

UI

UI (User Interface) handlar om det visuella, hur sidan ser ut. Färgsättning, typografi, bildval, knappar, sökfält, etc. Design av gränssnitt och förmedlande av rätt visuell känsla för ert varumärke är UI-design. Utgå från er grafiska profil och utveckla den om den inte matchar era förmågor och ambitioner. Det kan vi också hjälpa er med om ni vill.
 

CRO

CRO (Konverteringsoptimering). Konvertering på en hemsida handlar om att få besökaren att göra det ni vill. Exempelvis göra ett köp i en shop, skicka in en intresseanmälan via ett formulär eller ringa en av era säljare. För att lyckas med det krävs en kombination av insatser. Rätt typ av besökare ger er en bra start. Det första intrycket av sidan får besökaren att stanna kvar hos er. Att ni verkligen hjälper besökaren med dennes frågor smidigt i er digitala miljö får den att göra det ni önskar. Att uppnå detta i sin helhet kräver insikt, analys och ett gott hantverk och är det som skiljer en bra hemsida från en mindre bra.
 
Sammantaget får ni en ny hemsida som stöder er verksamhet eftersom den underlättar och hjälper både er och era besökare. En sida som konverterar era besökare väl skapar ett värde för er och om den konverterar väl beror på om sidan skapar ett värde för besökaren. Var nyttig och lätt att förstå. Var transparent och dela med er av kunskap. Kom med rätt information vid rätt tillfälle och gör det lätt för besökaren. Mät flöden och utfall mot uppsatta konverteringsmål och förfina och justera löpande för bättre och bättre resultat.
 
Med ovanstående insatser har ni goda möjligheter att lyckas i era digitala kanaler.
 

Om oss

Vi skapar, förstärker och förflyttar uppfattningar om varumärken och företag genom en process för marknadsföring som är relevant, enkel att förstå och praktiskt användbar i många år.  Tack vare detta har vi ofta långa samarbeten med våra uppdragsgivare.
 
Vi utvecklar reklam, hemsidor och marknadsstrategier i vårt nätverk där copywriters, formgivare, strateger, webbutvecklare, m. fl. jobbar tillsammans i kundanpassade projektgrupper. Genom nätverksformen är vi snabba, flexibla och utan tunga overheadkostnader. Våra kunder anlitar som som en strategisk reklambyrå, webbyrå eller som formgivare och inte sällan för allt detta.